Οἱ ἀνθέλληνες τοῦ καιροῦ του 17ου αιώνα μοιάζουν κατά τὸν Μιχαὴλ μὲ τὸν Δημοσθένη. Ὅπως καὶ ἐκεῖνος χαρακτήριζε τοὺς Μακεδόνες βάρβαρους, δηλαδὴ μὴ Ἕλληνες, ἐπειδὴ πολιτικὰ ἀντιπαθοῦσε τὸν Φίλιππο, δὲν σημαίνει πὼς ἄλλαξε ἡ πραγματικότητα καὶ ἡ Μακεδονία ἔπαψε νὰ ἀποτελεῖ ἐπαρχία τῆς Ἑλλάδος. Οὔτε ἀλλάζει ἡ προϊστορία, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία κοιτίδα τῶν Ἑλλήνων εἶναι ἡ συγγενὴς καὶ γείτων τῆς Μακεδονίας,
Θεσσαλία καὶ ὄχι ἡ Ἀττική. Ἔτσι, ὅπως καὶ οἱ ἀνθέλληνες, ὁ Δημοσθένης κατηγορεῖ αὐτὸν οὺ εἶναι πιὸ Ἕλληνας ἀπὸ τὸν ἴδιο, ὥς μὴ Ἕλληνα! Μὲ αὐτὲς τὶς ἀπόψεις τοῦ Μιχαὴλ συμφωνοῦν καὶ ἀρκετοὶ Εὐρωπαῖοι σοφοί. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς σὲ μία σύντομη ἱστορία τῆς Ἑλλάδος, ἀναφέρει πὼς οἱ Μακεδόνες, ἀφοῦ κατέκτησαν τὸν κόσμο ὁλόκληρο ὅπως εἶχε προφητεύσει ὁ προφήτης Δανιήλ, μετέδωσαν τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμὸ καὶ δίδαξαν τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα στὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης, χωρὶς νὰ ἀφήσουν κανένα ἔθνος τῆς Ἀσίας ἀμέτοχο τῶν ἑλληνικῶν τρόπων καὶ τοῦ ἑλληνικοῦ λόγου. Καὶ μέχρι καὶ σήμερα σώζονται, ὑπογραμμίζει ὁ Μιχαήλ, ψήγματα ἑλληνκότητας σὲ αὐτοὺς τοὺς λαούς. Εἶναι δυνατόν λοιπὸν τοὺς Μακεδόνες, ποὺ ὄχι μόνο ἔκαναν τὰ παραπάνω, ἀλλὰ εἶναι καὶ οἱ παλαιότεροι Ἕλληνες νὰ πάψουμε νὰ τοὺς ἀποκαλοῦμε Ἕλληνες;
Θεσσαλία καὶ ὄχι ἡ Ἀττική. Ἔτσι, ὅπως καὶ οἱ ἀνθέλληνες, ὁ Δημοσθένης κατηγορεῖ αὐτὸν οὺ εἶναι πιὸ Ἕλληνας ἀπὸ τὸν ἴδιο, ὥς μὴ Ἕλληνα! Μὲ αὐτὲς τὶς ἀπόψεις τοῦ Μιχαὴλ συμφωνοῦν καὶ ἀρκετοὶ Εὐρωπαῖοι σοφοί. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς σὲ μία σύντομη ἱστορία τῆς Ἑλλάδος, ἀναφέρει πὼς οἱ Μακεδόνες, ἀφοῦ κατέκτησαν τὸν κόσμο ὁλόκληρο ὅπως εἶχε προφητεύσει ὁ προφήτης Δανιήλ, μετέδωσαν τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμὸ καὶ δίδαξαν τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα στὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης, χωρὶς νὰ ἀφήσουν κανένα ἔθνος τῆς Ἀσίας ἀμέτοχο τῶν ἑλληνικῶν τρόπων καὶ τοῦ ἑλληνικοῦ λόγου. Καὶ μέχρι καὶ σήμερα σώζονται, ὑπογραμμίζει ὁ Μιχαήλ, ψήγματα ἑλληνκότητας σὲ αὐτοὺς τοὺς λαούς. Εἶναι δυνατόν λοιπὸν τοὺς Μακεδόνες, ποὺ ὄχι μόνο ἔκαναν τὰ παραπάνω, ἀλλὰ εἶναι καὶ οἱ παλαιότεροι Ἕλληνες νὰ πάψουμε νὰ τοὺς ἀποκαλοῦμε Ἕλληνες;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου